سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علی اصغر فانی روز چهارشنبه در افتتاحیه گردهمایی دو روزه شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تبریز اعلام کرد : علاوه بر بودجه سالانه، 25 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری و 35 هزار میلیارد ریال برای سال آینده در نظر گرفته شده است .
وی با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی آموزش در اردیبهشت ماه سالجاری در کره جنوبی گفت : بر اساس تصمیمات این اجلاس سهم آموزش و پرورش ایران از بودجه عمومی تا سال 2030 باید به 25 درصد برسد .
فانی با بیان اینکه لازمه توسعه توجه به آموزش است، خاطرنشان کرد : در اواخر دولت هشتم ، سهم آموزش و پرورش بیش از 15 درصد از بودجه کشور بود و در دولت های نهم و دهم به 9.1 درصد کاهش یافت .
وی با اشاره به افزایش 2.1 درصدی سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی کشور در دو سال گذشته ، گفت : در حال حاضر این سهم به 11.2 درصد رسیده است .
فانی همچنین رسیدن سهم آموزش و پرورش از GDP ( تولید ناخالص داخی ) به شش درصد تولید ناخالص کشور را از مصوبات اجلاس جهانی کره جنوبی عنوان کرد و گفت : در برنامه ششم توسعه باید به مرور نسبت به افزایش سهم آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخی برنامه ریزی شود .
وی با بیان اینکه در برنامه های توسعه گذشته بدون تعیین منبع اعتباری برای آموزش و پرورش تکلیف تعریف شده است ، افزود : با منابع محدود نمی توان تحول آفرینی کرد.
فانی با بیان اینکه کلید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه ششم زده می شود ، تعریف منابع اعتباری پایدار برای اجرای این نقشه راه را ضروری دانست.
وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش داشته است از مشارکت های استانی به خصوص مشارکت استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز با فعالیت های آموزش و پرورش این استان تقدیر کرد .
این گردهمایی دو روزه به منظور شناسایی نیازها و ایجاد هماهنگی بیشتر برای شروع سال تحصیلی جدید برگزار می شود.
شرکت در نشست یاوران نماز و افتتاحیه المپیاد ورزشی دانش آموزان کشور در تبریز از برنامه های وزیر در این سفر سه روزه است .
وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه گذشته در گلزار شهدا تبریز حضور یافت و با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کرد.





ارسال در تاریخ شنبه 94/5/24 توسط محمدجوادبرزگری

اسلایدر